söndag 22 maj 2011

Söndagsbestyr

Skjutsade J till vallen på förmiddagen, bortamatch för damlaget i dag. Jag ska hålla tummarna för seger.

Hemma igen hängde jag tvätten ute, idag har det varit supertorkväder, allt har torkat på ett kick. Tvättmaskinen har jobbat hårt idag.

Efter lunch åkte F och jag till stan för att shoppa examenskläder och en ny cykelhjälm.
Den gamla har  vi kasserat efter veckans cykelvurpa. Det är kul att shoppa med F,
jag känner ingen som bestämmer sig så snabbt när han ska välja kläder.
Idag blev det beige chinosshorts och en blå T-shirt, en snygg outfit till examen.
Hjälmvalet gick också snabbt, en stilren vit en blev det,
 lika som den gamla.

Väl hemma igen ägnade jag mig åt en slitig stund i hallonhäcken.
Den är helt igenväxt med kvickrot och kärs. Så himla dryg att rensa, jag har dragit mig för det i ett par veckor nu. Men nu är det gjort! Pust!

Tur jag höll tummarna, J´s lag tog en skön seger!

Framåt kvällningen fick jag med mig M på en löptur runt sjön,
det kändes ganska bra i mitt knä som jag fick ont i efter förra veckans Friskispass.
Att springa tycker jag är avkopplande och 
ikväll höll fåglarna konsert och det ger energi.
 En dag fylld av bestyr och ja, jag hann sola också! Och ladda batterierna till veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...