lördag 14 maj 2011

I körsbärsblommornas tid

Jag hade stora planer för dagen.
Bestämde i går att det är dags röja lite i huset, små och stora saker som har hamnat på fel ställe och av någon outgrundlig anledning har blivit kvar där skulle förpassas till sina rätta platser.

 Efter en härlig frukost och Melodikrysset på radion fick jag en sådan lust att ta fram lite garn till en sjal. Och eftersom jag inte gillar att städa var det inte så svårt val...fram med stickor och garn!!
 Tänker sticka en Moebiussjal och det är alltid lite pillgt att få till uppläggningsvarvet
 men idag gick det rikgtigt bra!

Jag vet inte vad som gjorde det men jag kände plötsligt av en migränhuvudvärk kommande smygande....lite piller och en stunds vila. Dagens städning får vänta till en annan dag...det ligger ju kvar och väntar.
Det fick bli en ta hand om mig själv dag i stället!



Vårt stora härliga kärsbärsträd blommar så underbart och doftar härligt!
En härlig tid att njuta av!








2 kommentarer:

  1. Det gjorde du såå rätt i Louise. En ta hand om dig dag både behövde och förtjänar du!!! Konstigt det där att städningen ligger kvar. Varför kan inte den försvinna spårlöst som vissa andra saker?!?

    Ha en underbar söndag också så ses vi på tisdag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Kan inte annat än hålla med Linda. Städa kan du gör en annan dag vännen. De saker som nu ligger på fel ställe....ligger nog kvar där en annan dag oxå - om nu inte någon annan flyttar på dem...till ett annat ställe....som kanske är det rätta stället ^^
    kramkram & ses imon <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...