söndag 8 maj 2011

Helgen som gått

 Humlen har fått en ställning av rostiga armeringsjärn att klänga på, kommer bli så fint!

M och jag var  på Biltema och inhandlade en cykeldator.
Tänkte jag skulle göra träningen lite lustfylld och hålla koll på lite data som t ex tid, distans mm.
Jag tycker om att ha koll. Jag använder en  träningsdagbok på nätet för att behålla motivationen, jag har en tendens att tappa lusten ibland.




Trädgårdslandet är nu ett rätt så prydligt sådant.
Jag har grävt och grävt, flyttat och delat på en del växter. Jag tänker så sallad, persilja,
dill och lite sommarblommor. Det kommer att bli bra tillsammans med cirtronmeliss,
dragon och en kryddväxt som jag inte minns namnet på.

Lavendeln är delad i flera småplantor och planterad i ros- och klematisrabatten. En ljuvlig doft kommer att sprida sig runt altanen när den börjar blomma! Mmmmm.....!

Och så är helgens joggingtur runt spåret avklarad.
Nu väntar en skön och avkopplande söndagskväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...