torsdag 1 maj 2014

Sköna maj...

I går kväll tog vi oss Rudsjön trots regn, snö och kyla för att hälsa våren välkommen.
Vi stannade bara en kort stund vid brasan, vi skyndade hem till soffan igen och vårens första 
rabarberpaj och en värmande kopp kaffe.

















I morse började snön sakta dala utanför fönstret medans vi åt frukost...vad då vår?!

I dag är vädret sådant som låter en vara inne och pyssla med lite av varje
utan att man behöver få dåligt samvete.

Mina tallrikar som jag köpt under våren har i dag blivit till två eleganta kakfat.
Med ett specialborr för kakel och porslin trodde jag att det skulle vara snabbt 
gjort att borra hål ett gäng tallrikar. 
Herr M hjälpte mig att borra och det tog betydligt längre tid än vad jag förväntade mig.


Jag är nöjd med resultatet och det enda som saknas nu är väl
lite gott fikabröd att lägga på faten.

Ha en fortsatt första majdag! 

    ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...