lördag 3 maj 2014

Trädgårdsterapi...


Jag har ju berättat om min hälsporre  
som jag haft problem med i över ett år...
Tack vare stötvågsbehandling, fotbäddar, nya skor och försiktig träning är jag helt bra nu och det känns så skönt. 

Men säg den glädje som varar...
sedan fyra veckor har jag ont i mitt knä. 
Smärtan flyttar sig runt i knät, ibland gör det ont i knävecket, ibland under knäskålen...
Blev så ledsen i dag när jag efter att ha vilat ordentligt denna vecka vaknar med 
en riktigt elak smärta i knävecket.

Lite trädgårdsarbete fungerar alltid som 
terapi för själen.
Herr M och jag var ut på en liten handlingstur.
Vi köpte lite penser och en liten låda gräsfrön. 
Så nu har jag fått påta lite i trädgården och planterat lite vårblommor på kyrkogården...
min egen terapi när det blir lite för mycket motgångar. 

















Vår katt, Ludde, stortrivs när jag skrotar runt i trädgården. 

Ha det gott och ta hand om varandra! 

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att din hälsporre inte längre plågar dig. Har förstått att det kan vara riktigt, riktigt plågsamt. Trist att du då inte får njuta fullt ut utan har ett knä som börjat krångla. Usch! Jag håller tummarna för att ditt knä snart är tillbaka i gammal fin form och att du får lov att njuta av vår trädgård utan smärta.

    Ta hand om dig kära Louise!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke, Lotta!
    Jag har träffat en fysioterapeut och fått lite rehabtips så min förhoppning är att knät skall som förr igen.

    Jag hoppas du har det bra och får njuta av den härliga våren!
    Ha det gott och ta hand om dig, Lotta! ❤
    Kram Louise

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...