söndag 6 maj 2012

Vårbruk i solens sken...

Tänkte ta tag i motionerandet så på förmiddagen stack jag ut på en cykeltur.
Det blev en rejäl runda på 17 km, det var motvind sista biten hem
så jag kände mig rätt mör men nöjd...

Resten av dagen har jag njutit av vårbruk i trädgården.
Rensat liteträdgårdslandet, klippt klematisen, beskurit rosorna
(i sista stund känns det som) och sått i lite gräsfrön på en stor kal fläck.
Undrar om man verkligen kan tro på att våren är här nu,
det kändes så i dag iallafall.

Jag har fotograferat lite vårtecken...
Lönnen har stora knoppar och bladen är på gång.



Humlen som jag fick  förra våren av min
kära granne har överlevt vintern.




Jag fick en idé om ett pionstöd i ett reklamblad härom dagen.
Jag hade en gammal galge av ståltråd som jag böjde till,
hoppas det ska räcka som stöd.   



















    


Brudspireans första små blommor,
så bedårande söta.



 
Glöm inte att lukta på blommorna!
Louise


1 kommentar:

  1. Härliga bilder! Visst är det underbart ute nu, man får passa på att njuta av allt som händer nu.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...