lördag 5 maj 2012

Regnig lördag...

Den här veckan har varit lite upp och ner.
Min bästa J gjorde illa sitt knä på Svenska cupen-matchen i onsdags.
Hon var till läkare i fredags och fick en remiss till röntgen.
Ingen fraktur men hon fick även en remiss till magnetröntgen
för att kunna säkerställa vad det är som skadat i knät.

Det känns alltid jobbigt när mina barn gör illa sig,
jag skulle önska att jag kunde överta all deras smärta.

Trots en kort arbetsvecka var jag helt slut i går efter jobbet.
Det kan ju bero på anspänningen och oron över J och knäskadan
och/eller så är det kalla, solfattiga vädret som gör det
(och/eller allt som jag haft att göra på jobbet...)

Mitt lilla hav av pärlhyacinter

















I morse hade jag tänkt att jag skulle stiga upp tidigt och
ta mig en skön morgonpromenad.
Det har blivit lite dåligt med träning på sistone men jag kom inte
ur sängen förrän lagom till melodikrysset.

Det fick bli långfrukost och lite kryss istället.
Jag fick sällskap av ungdomarna i huset, vi löste krysset tillsammans.

Dagen har varit fylld av tvätt, den tar aldrig slut.
Just när man tror att man har kommit till botten av tvättkorgen...
så är den full igen!

Jag har bakat kolakakor, chocolate chip cookies och ett nytt recept...
cheesecake brownies...så mumsigt! 

Promenaden...den blev en eftermiddagstur runt Rudsjön!
Skönt trots ruskvädret!
Känner mig så nöjd!


Louise







   

1 kommentar:

  1. vad tråkigt att hon skadat knät. Hoppas att det snart blir bättre!
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...