lördag 9 januari 2016

Tillbakablick 2015

Januari

Vi har besök av min kära bror och hans familj under en rolig och härlig helg.

Jag njuter av tulpaner, takdropp och en blek vintersol.




Februari

Vi firar herr M´s födelsedag, klassisk plankstek och hela familjen är här.

Jag njuter av att hela familjen är samlad.

Tillbringar tid ute i naturen, fotograferar, dricker kaffe och känner av värmen från solens strålar.






Mars

Våren är på gång!





 Dottern och jag åker till London på en fantastisk resa,
så roligt att resa med sitt vuxna barn!
Shopping, sightseeing och härliga promenader hinns med under dagarna vi är där.








Herr M och jag åker till Västerås på motormarknad och jag fyndar en romantisk
plåtburk bland alla gamla motordelar.






April

Årets första citronfjäril syns och jag tränar mig på att inte stressa får en släng av yrsel.

Tränar på att njuta,ta det lugnt och göra saker som jag mår bra av. Svårt ibland...

Mitt trassliga knä får en diagnos och opereras, äntligen efter
lång tid med träning som ej gjort speciellt mycket nytta.






Maj


Operationen går bra och rehabträningen börjar dagen efter,
sakta går det framåt och efter en vecka är jag tillbaka på jobbet.

Underbara tider med allt som blommar i trädgården,
tar mig tid att lukta på blommorna...ofta och länge!






Juni


En månad med lite festligheter, studentfirande, 40-årskalas
och en trevlig och avkopplande midsommarhelg med fina vänner.






Juli

Vi spurtar in i semestermånaden och drar till Stockholm
för att städa och tömma svärföräldrarnas gård.
Vi röjer, rensar, river och kastar saker. Det är hårt slit och
det tar på krafterna både fysiskt och mentalt.
Jobbet med huset har pågått sedan förra året och vi är inne på slutspurten.

De få dagar som det var sommar åkte vi till stranden och bara njöt!

Vi firade födelsedagar först svärmor och sedan vår barns
 med klassisk god mat, antingen grillat eller plankstek.
Gott!

Vårt tak på huset fick ett nytt lager färg, det var välbehövligt
och det kändes som om vi fick ett nytt hus!

Det blommar för fullt i trädgården och livet är gott!







Augusti

Herr M och for till vårt paradis på jorden, stugan i Jämtland.

Här kan man verkligen andas, leva och må bra!
En sån fantastisk natur, tystnaden och det härliga ljuset.
Det är verkligen mitt "happy place"!






Från Jämtland till södra Sverige där vi går på bröllop!
Min kära bror gifter sig med sin käresta!
Jag får tårar i ögonen då brudparet går nerför altargången, 
så vackra och lyckliga!

©©©



©©©


September

Vi åker till Jämtland igen, fixar med med huset, röjer och klipper gräs.
Vi är ute mycket och försöker oss på lite fiske men det nappar dåligt.
Njuter av välbehövlig vila, lediga dagar och livet!




''



Oktober

Hösten är fin och jag fotograferar en hel del.
Försöker lära mig hur en digital kamera fungerar...
det blir en del bra bilder men även de som är mindre bra.







November


Jag träffar en vän och fikar i Bönan, himlen är underbart blå och solen lyser.
Vintern känns långt, långt borta..




Jag och herr M försöker bringa lite ordning i 
alla saker som vi tagit hem från Stockholm.
Det är svårt att hitta en plats för allt men det löser sig till slut.


Vi pyntar med stjärnor och känner lite, lite julkänsla i mörka november...







December

Julförberedelserna börjar, vi bakar tillsammans med barnen som gnyr lite över den köpta pepparkaksdegen. Jag får lovar att göra egen till nästa år för den är bäst!




Det är 12 grader varmt och det känns som vår  i luften.
Det blir inte riktigt ljust om dagarna och längtan efter julledigheten är stor.






Vi firar en lugn och stillsam jul tillsammans med barnen hemma hos oss.
 Vi myser i soffan, äter gott och har det bra.


Vi summerar året och konstaterar att det får bli året som 
försvann med tanke på allt arbete och slit som gjordes i Stockholm.
Men trots det har vi haft många fina stunder 
tillsammans och försökt stanna upp och njuta.


Louise
©©©



2 kommentarer:

  1. Vilken fin summering av året som gick. Ett bokslut och vackra minnen att bevara i hjärtat. Jag hoppas att det nya året har börjat bra för er och att 2016 kommer att bli ett vackert och mjukt år.

    Ta hand om dig Louise och ha en fin helg.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar,Lotta!
    Ha en fin vecka!
    Kram Louise

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...