söndag 24 januari 2016

Januari...

det ljusnar och soluppgångarna är helt magiskt vackra.

          

Kylan hänger kvar...här vid kusten blåser det ofta och då känns ännu kallare än vad termometern visar. Så jag klär på mig så varmt jag kan...att frysa är bland det värsta jag vet. 
Vid några tillfällen förra veckan fick jag typ "brain freeze" när jag gick hemifrån jobbet. Det gjorde ont huvudet och käkarna, det tog en stund hemma i värmen innan värken släppte. Min hemskickade mössa var alldeles för tunn i det kalla vädret så nu har jag köpt en tjockare mössa med fleecefoder. 

Förra helgen provade jag att frysa några ljuslyktor. Jag ställde ut ett par plastbunkar med vatten i snön. De fick stå över natten och frysa till, resultatet ser du på bilden nedan. 


Helgen har varit lugn och avkopplande. Sonen och jag stod i kiosk för innebandyns räkning i lördags och idag var det innebandymatch som blev mycket spännande. Det slutade med en suddenseger, puh! 

Imorgon är det en ny vecka med nya utmaningar! 

Ha det gott!
Louise 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...