söndag 31 januari 2016

Att sticka...

är en stor del av mitt liv.
Att sticka är så avkopplande och rogivande.
Jag stickar gärna framför teven, gärna till någon sportsändning eller en film.

En mössa och halvvantar är mitt senaste projekt.
Jag hittade mönstret hos Järbo garn och garnet jag stickade i Alpacka Solo.
Ett varmt och skönt garn men inget att ha på sig på shoppingturen 
för det kliade lite när jag blev varm inne i affärerna.


Det var så himla kul att sticka före jul men dessvärre fick jag lite ont i höger armbåge.Herr M sa att jag fått tennisarmbåge och tyckte att jag skulle vila från stickandet ett tag... 

Hmm, förstår ni hur svårt det har varit? Att inte få sticka...utan bara sitta rakt upp 
och ner och titta på teven...och göra ingenting...
Kanske kan det vara en bra mindfulnessövning men jag är inte helt säker på det...

Men faktum är att herr M´s ordination att vila har gett resultat.
Jag är mycket bättre i armbågen efter en och halv månads vila så 
snart kan jag ge mig på en stickning igen.

Ha en fortsatt skön helg!

Louise
©






1 kommentar:

  1. Vad bra att du lyssnade på råd och vilade din arm Louise. Att det inte blev värre utan att armen istället fick chans till vila och återhämtning. Jag hoppas att du kan sticka och njuta av stunderna framför teven igen. När jag läser om din passion för stickning så tänker jag på min mormor som älskade att sticka och virka och alltid satt med garn, stickor och nålar framför teven när jag var liten. Fina minnen.

    Ta hand om dig kära Louise och lycka till med stickandet och var försiktig med din arm. Tack för dina alltid lika värmande kommentarer hos mig som gör mig så glad.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...