söndag 17 januari 2016

Snön och kylan...

kom till slut även till oss.

Denna vecka har det toksnöat och blåst, 
en del dagar blev det inte ens ljust ute. 
När snöandet väl tog slut kom kylan och 
det med besked, min kropp har gått på sparlåga 
och jag har mest försökt hålla värmen och humöret uppe.

Igår kom solen och genast känns allt så mycket lättare.
Jag njuter det sista av den underbara amaryllisen
 jag fick av kära kollegor före jul, 
snart har den blommat över...fast igår hittade jag en 
liten knopp så än får den stå kvar i mitt kök.


Herr M och jag har som mål i år att göra fler 
roliga saker så igår var det dags för ett biobesök.
Det är inte ofta vi går på bio, tror min mamma vet det, 
för andra året i rad har vi fått biocheckar i julklapp.

Vi såg "En man som heter Ove", 
den var bra med en fin blandning av komik och sorg.


Idag har det också varit en riktigt fin vinterdag
med blå himmel och sol och bara -10 grader kallt.
Vi tog en promenad och njöt det fina vädret, trots
att det inte var så kallt ute var det skönt att
krypa in i bastun och få upp värmen igen.




Ha en trevlig söndagskväll och
ta hand om er!

Louise
©©©




1 kommentar:

  1. Ja hu, vad kallt det blev men med snön och kylan kom också ljuset och solen. Vilken lycka! Vi var ute och gick en skön promenad idag och det var så otroligt vackert med den gnistrande snön och knarret under skorna.

    Vad bra med biocheckar i julklapp så att ni kom iväg. Jag har funderat på att dra med mig maken på samma film. Det är ju väldigt mysigt att sitta där i biomörkret med sina popcorn och njuta av bra film. :)

    Sköt om dig och ha det bra i vinterkylan Louise.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...