torsdag 23 juni 2011

Efterlängtad ledighet

Firade midsommar på fritids i dag...det regnade ute
så vi fixade till en liten midsommarstång i allrummet.
Den blev så fin, klädd med tyg, garn,presentsnören och annat fint som ungarna hittade.
Vi reste den i en papperskorg fylld med stenar.
 Med stereon på hög volym dansade vi till "Små grodorna" och andra låtar.
Några av ungarna var tveksamma till dansen men med löftet
 om att alla som dansar får glass, var alla med.
Ett härligt jobb med härliga ungar och kollegor!

 Tänk vad en semester kan vara efterlängtad och
nu är det dags att kliva in en lugnare vardagslunk,
varva ner och ta det lugnt.

Lånade lite böcker på biblioteket häromdagen som jag ska läsa...
några av dem i allafall...

Jag provade betonggjutning förra sommaren...jag har några ideér
som jag ska försöka mig på...vi får se vad det kan bli av det.

Förra helgen köpte jag ett härligt garn...stickningen är påbörjad...det ska bli en härlig sjal.

Trädgården ska få sitt, rensa lite ogräs...kanske snickra ihop
det där planteringsbordet som jag önskar mig.

Härliga stunder på altanen med god mat och familjen runt omkring
i de ljumma sommarkvällarna!


Bara ta det lugnt & njuta av sommaren och livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...