lördag 8 juni 2013

Humlebågen

Jag har en humle som växer vid garaget och jag vill att det ska grönska ännu mera.
I vecka hjälpte Herr M mig att böja till ett armeringsjärn och sedan fäste vi det  i staketet.

Vi formade det i en båge, vilket inte var helt lätt, för att humlen ska 
få slingra sig som ett valv över gången vid garaget.

I dag har jag planterat den lilla plantan vid staketet och 
jag hoppas den tar sig för den ser liten och ynklig ut.

Med värme, vatten och lite kärleksfullt prat så kommer 
den nog att växa, frodas och slingra sig!

I morgon är det dags att ta itu med det gamla jordgubbslandet och hallonhäcken.
De är mitt dåliga samvete, jag har liksom inte haft ork att ta tag i 
djungeln av kers som nu frodas där.

 Ha det!
♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...