söndag 2 mars 2014

Mars månad...

En ny månad, vårmånad...en efterlängtad månad.

Jag längtar efter att få gräva i jorden,
bli smutsig under naglarna, 
uppleva knoppar som spirar efter vintern.
Längtar efter att skrota runt i trädgården, 
göra små planer, njuta av solen och lyssna till fåglarnas kvitter. 

I går tog jag fram min cykel igen, minns inte vilket år det var cykelpremiär redan i mars.


Jag dras ju med min hälsporre som 
inte är riktigt bra ännu.
Jag är så sugen på att springa igen men...tålamod, tålamod...
det fick bli en tur på 8 kilometer med cykeln istället. 
Det är en härlig känsla att känna pulsen öka, bli andfådd och bli svettig. 

Jag hoppas att det inte blir kallt och mer snö framöver utan att det går att fortsätta cykla.

Trevlig söndag på er! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...