söndag 30 mars 2014

Årets första nässelfjäril...

Min helg har varit extra lång och skön.
I fredags hade jag semester och det var så skönt.
Att bara låta dagen bli som den blir...
Herr M var också ledig så vi tog hos en tur på några av traktens loppisar.
Jag hittade en gratängform, en pocketbok och ett gäng med vita ytterkrukor, ett par
riktigt bra  fynd.

Gårdagen bjöd på ett underbart skönt vårväder med en värmande sol.
Och årets första nässelfjäril!
Vi hann både med att vårstäda övervåningen och njuta av solen herr M och jag.
En skön känsla att städa och vädra från golv till tak...så nöjd!


Dagen som i dag fortsatte med städning av vardagsrummet från golv till tak.
Solen sken idag också med  men betydligt kallare vindar än igår.

Det är så härligt att känna solens strålar värma och kunna sitta på altanen och bara njuta
med en stickning, en bok, en kopp kaffe och gott sällskap av maken och katten.


I dag har jag klippt och gallrat svarta vinbärsbusken och hallonhäcken, buskarna med röda vinbär
sparar jag till veckan.
De är gamla och jag behöver nog ta till sågen för att det ska bli bra.
Härligt att vara i gång med trädgårdsarbetet, nu är det vår!

Ha en fin vecka! Och njut av våren!

♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...