lördag 30 mars 2019

Vårsådd...

Nu kliar det i fingrarna, längtar efter att få sätta igång med årets vårsådd.
Jag köpte lite fröpåsar på trädgårdsmässan så idag har bland annat jag sått
bl a persilja, gräslök, zinnia, blåklint och så hittade jag en påse
med urgamla frön av lövkoja i min lilla låda med frön.


























Förra söndagen klippte vi fruktträden så nu kan vi säga att trädgårdsäsongen startat.
Grenarna ligger kvar på gräsmattan eftersom all snö inte är borta ännu och jag vill
inte kliva runt alltför mycket innan det torkat upp ordenligt.


























Jag känner mig alltid så inspirerad på våren, vill fixa både det ena och det andra,
det gäller att ta det med ro annars finns väl risken att ingenting blir gjort.




























Det här är min kompost och här behöver jag verkligen ta ett rejält tag med
att rensa och styra upp det hela.
Med allt detta ris och skräp i komposten blir det ingen bra jord.
Jag tänker prova med att klä in kompostgallret med markduk så det blir lite fuktigare
så allt skräpfår möjlighet att förmultna istället för att torka.
Det blir till att kavla upp armarna och jobba på framöver.

/Louise ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...