söndag 17 mars 2019

Att koppla av...

Jag gillar att sticka, gärna i soffan med något lättsamt på tv´n som t ex Vinterstudion.
De sista veckorna har det blivit många skön stunder med stickningen.

Jag gjorde klart mitt andra par av "Julvanten", en KAL som jag hittade på Järbo garn.
Vantarna är stickade i Lettlopi, ett fint ullgarn, som efter tvätt blir så mjuk och skönt.
När de var klara letade jag efter ett nytt projekt att påbörja.




Jag fastnade för en snygg mössa, "Hue med vri"
Den är lättstickat och har bra passform...
På några veckor har det blivit hela tre stycken!
Jag har använt restgarner som jag kvar fått från tidigare stickprojekt...










Nu tror jag att det får räcka med värmande stickningar för denna säsong.
Snart dags för annan inrikting på handarbetet.

Louise ♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...