lördag 23 april 2016

Promenad med vårtecken

Lördag med vila och rekreation var en bra idé idag.

Min armbåge är inte bra ännu och 
i veckan drog jag på mig en förkylning.
Morgonen började grå och mulet 
(tydligen så snöade det lite i natt enligt herr M)
med en skön långfrukost och melodikrysset på radion. 

Runt lunch kom solen fram och värmde i kylan, 
perfekt läge för en lugn promenad runt sjön.
Men vilken liv det var vid sjön som är 
en häckningsplats för många sjöfåglar.

Jag blev extra glad då jag såg årets första 
"vippstjärt" (sädesärla), ett härligt vårtecken.

Det blev en lunch på altanen där var det varm och skönt.
Jag blev kvar där en god stund med en bok och lite kaffe.
Så härligt att bara njuta och göra det som känns bra.

I trädgården blommar det mer och mer för varje dag.
Jag tog mig en tur med kameran och knäppte lite bilder.





Humlen har börjat titta fram ur löven...
Syrenknoppar på gång...







Höstanemonens fröställningar ser så häftiga ut, 
det dröjer ett par veckor till innan dess blad tittar fram ur jorden.



Pärlhyacinter...en så häftig trädgårdsblomma...



Jag provade att leka lite i ett fotoredigeringsprogram...
En rolig effekt...



Ha det!

                                         Louise
                                ©               

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blomsterprakt hos dig Louise och så fina vårbilder. :) Det låter som du hade en riktigt skön och avkopplande lördag. En sådan där som gör gott för både kropp och själ. Jag hoppas att förkylningen gett med sig och att armbågen blir allt bättre även den.

    Var rädd om dig Louise och ha en fin vecka!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...