lördag 5 december 2015

En doft av jul...

sprider sig i vårt hus efter dagens julbak.
Dottern, hennes pojkvän och sonen gjorde mig sällskap.
Pepparkakor är ju en klassiker att baka och det gjorde vi i år också 
men jag anade lite besvikelse i deras röster då jag valt bort att göra egen deg i år. 
Jag fick lova att nästa jul ska det minsann vara hemgjord deg till pepparkakorna, 
en halv sats iallafall, den smakar ju så mycket godare än köpt.



Med julmusik i högtalarna bakades det både lussekatter och två sorters småkakor.
Chokladgömmorna, på bilden nedan, var det mycket gott i, karamelliserad mjölk och 
på toppen mörk choklad och flingsalt. Så gott!

 .

Dagens höjdpunkten var  när vi provsmakade av det goda och nybakade, 
inget smakar så gott som det man gjort själv.

Kvällen har jag njutit i soffan med en stickning och handbollsmatch på tv.

Ha en fortsatt trevlig helg och ta det lugnt med julstressen!

Louise
©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...