torsdag 11 december 2014

December...

månaden där så mycket ska hända och hinnas med.  
Och hur lätt är det inte att dras med i julyran...med bak, pynt, klappar, städning, julbord mm
Jag försöker välja lite vad som ska göras och välja bort sådant som är absolut nödvändigt.

Måste vi baka pepparkakor hela familjen som vi gjort i många år? 
Det är ju mysigt och trevligt men just i år känns det som om jag väljer bort den biten..
inte det mysiga och trevliga utan mer det stressiga.

Idag är jag hemma från jobbet, en förkylning har satt sig på stämbanden, så att jobba var det inte tal om idag.
Alldeles ensam med en massa timmar att vila rösten på...vad gjorde jag då? 
Jo, jag har tittat på tre avsnitt av "Outlander" på paddan. Serien är baserad på "Främlingen" av  Diana Gabaldon, en otroligt spännande bok i en serie. 
Hittills är jag nöjd med vad de ostadkommit på film.

Förra veckan var jag in till stan på kurs och lyckades få en bild på årets julbock.


Så ståtlig och grann, hoppas den överlever julen i år!

Jag önskar er ett gott slut på veckan! 

Louise ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...