söndag 4 september 2011

Lördag...

Denna lördag började med en stilla frukost tillsammans med J.
Hon är aldrig särskilt pratsam
på mornarna utan var och en sköter sitt i lugn och ro.
I dag skulle hon iväg med sitt lag till Örebro och spela för en eventuell serieledning.

Väckning till 8.45 var beställt av F men det hördes vakenljud från
hans rum en bra stund innan dess.
Match även för hans lag fast på lite närmare håll nere på vallen.
Grabbarna har fått flyt i spelet och vann över Älvkarleby med 6-0.

En lätt lunch vid tv:n blev det när vi kom hem, det fanns rester kvar av tacopajen sedan igår.
Jag blev kvar i soffan en rejäl stund...
friidrotts-VM och lite halvfärdiga stickprojekt...
ett perfekt lördagsnöje!
Jag tyckte verkligen synd om den stackars höjdhopperskan
som rev ur sig så tidigt i tävlingen...
Tänk att behöva stå i tv och förklara sig...och försöka hålla tårarna borta...
och reporten som ger sig inte utan fortsätter med sina envisa frågor.
Sånt blir jag illa berörd av!

Jag blev i allafall klar med med moebiussjalen och ett par sockor idag.
De kommer att värma skönt i höst och vinter.


Moebiussjalen




Sockorna i härliga färger



Jag hittade lite mogna björnbär på min björnbärsbuske
som jag fick av min pappa för ett antal år sen.
Den trivs bra längs en tegelvägg i västerläge och
det blir alltid mycket bär på den.
 Jag plockade de som var mogna och
 bakade en riktigt god bärkaka, mums!

Björnbär

J kom hem med en förlust i bagaget, inte så kul men möjligeterna till serieseger finns kvar.
Vi får se vad tjejerna kan göra av den saken.
Håller tummarna!


Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...