tisdag 13 september 2011

Höstväder

Kakan jag bjöd på i fredags fick mycket beröm.
Den hade även många namn...och många av kollegorna hade speciella
tillfällen när den brukar avnjutas.
Det blev inte en smula kvar...ett gott betyg!

I lördags var det fotbollsdag från morgon till kväll.
Solen värmde ju skönt så en dag utomhus kändes helt okej.
Både F och J´s lag vann sina matcher och då är det ju extra roligt att spela fotboll!

Framåt kvällningen fick vi oväntat besök av en bekant och hans eventuella bilköp
fördröjde hela vår matlagning.
M fick ställa sig vid grillen utrustad med grilltång och ficklampa,
 inte helt optimalt men det köttet blev riktigt gott!

I söndags var vi och gratulerade en vän som fyllt 50.
Vi presentade honom en flaska whisky som blev mycket uppskattad.
Han har tydligen många olika sorter och när han berättade att en del aldrig
kommer att öppnas utan säljas vid rätt pris var det fler än jag som gapade av förvåning.
Han menade att en del säljer guld men han tänker sälja sin whisky.
Det går säkert att göra pengar på  det fast jag skulle
förstås vilja smaka om det var mina egna flaskor.




Hösten har kommit, det blåser och regnar
och jag kurar i soffan med en stickning och tända ljus.

Ha det så bra i höstvädret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...