lördag 26 oktober 2013

En lördag att njuta av...

I dag har jag haft en lugn dag och bara gjort det som fallit mig in.

Jag åt frukost länge och löste melodikrysset, försökte i alla fall,
det brukar gå bäst när herr M är med.
Han hade jobbat natten som var så jag fick klara mig själv, det gick så där...

Jag har gjort höst i trädgården...känns alltid vemodigt.
Jag gillar våren bäst, när allt ska börja växa och gro...
hösten och vintern finns det ju inte så mycket att göra ute i trädgården.




















Jag fick två stora lavendelplantor av en vän som hon tänkt slänga.
Jag grävde ner dem i rabatten och hoppas på att de överlever så
vi kan få njuta av den underbara doften i sommar.
Jag satte även tre så minirosor i en av rabatterna,
en av dem blommade fortfarande och på en var det knoppar.
Synd att bara kasta bort dem, jag tror det kommer att ta sig fint till våren.

Jag fick en stickbeställning i veckan...
Det händer inte så ofta så igår blev det ett besök på garnaffären igen.
Så att sticka är vad jag har gjort stor del av eftermiddagen /kvällen åt.
Snart klar och jag hoppas att beställaren blir nöjd!

Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...