lördag 17 augusti 2013

Ställa om...

Herr M jobbar hela helgen och jag har lite svårt att ställa om från 
semesterumgänge på heltid till vardagsumgänge.

Så snabbt man vänjer sig vid sådant man gillar och mår bra av och hur segt och långsamt allt känns i saknaden av herrn i huset. 

Jag har i alla fall försökt fylla dagen med det som ger vila, energi och feelgood-känsla.

Melodikrysset, kaffe och virkning gav en fin start på dagen.


Sedan kröp jag runt på alla fyra i gårdsgruset och rensade ogräs.
Det är mördande tråkigt men resultatet syns så väl.
Det blir fint och det ger mig energi.

Jag har fortfarande problem med min häl. Löpning är uteslutet så det fick bli en tur på cykeln.
Först motvind som blev medvind,
kände mig stark och slog också mitt rekord, under 2 min/km! 


I dag gick det undan!

Slötittat på en film och virkat lite ikväll och saknat de övriga i familjen som är ute på lite olika håll.

Imorgon är det en ny dag med nya utmaningar! 

Ha det!


1 kommentar:

  1. Jag tycker det låter som du hade en riktigt mysig lördag trots allt. Fast jag håller med dig om ogräsrensandet... jag tycker också att det är vansinnigt tråkigt. Men oj, vad nöjd man känner sig när det väl är gjort. :)

    Ta hand om dig och ha en fortsatt fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...