torsdag 19 januari 2017

Året som gått 2016

Januari




Det ljusnar ute och januari ger oss magiskt vackra soluppgångar.

Jag målar tv-bänken och några gamla stolar, 
de blir vita och vardagsrummet får ett lyft.
Den nya, större tv-apparaten gör sig bra på bänken...
och jag ser så mycketar det lugnt bättre vad som visas.

För mycket stickning före jul kräver vila... 
musarm tar tid att läka.



Februari

Kroppen och knoppen säger ifrån när det blir för mycket.
Jag pausar från jobbet och tar det lugnt.


Vi firar herr M med en god middag med family, 
så underbart att ha alla samlade.





Fåglar börjar kvittra och jag tränar på mindfulness...som att
Göra mer av det som gör mig glad...Njut...Ta hand om mig...
Är lite extra snäll mot mig själv... 

Vi träffar fina vänner och äter en spontanmiddag tillsammans...
underbart!

Tar semester och lunchar med herr M på stan, 
shoppar lite och mår gott!

Blir bjudna på 50 års- och bröllopsfest...
så mycket skrattt och glädje!



Mars

Vi får besök av min bror och hans härliga familj.
Huset fullt och vi spelar bowling 
och har en inte helt rumsren frågesport ;-).
Så mycket tok och skratt...


Vi åker till London, min fina dotter och jag.
Jag är så glad att hon vill resa med mig och 
vi har det så mysigt och kul tillsammans.
Vi shoppar, promenerar en hel del och
njuter av våren.




 När vi kommer hem från London firar vi påsk och 
nyckelpigorna och citronfjärilarna har vaknat i trädgården.

Rehabtränar armbåge och knä och funderar på 
om det är dags att prova en lätt joggingtur...



April

Sonens innebandy säsong går mot sitt slut
och dotterns fotbollssäsong börjar.

Våren gör entre på allvar, vi njuter av solen,
dricker kaffe på altanen och luktar på blommorna.






Maj

Herr M och jag tar med kära svärmor på motorcykelmuseum
och njuter en härlig räkmacka och det härliga vädret.





Vi tar farväl av vår älskade katt.
Han blir 16 år och nu är hans härliga kattliv till ända...





Jag tar mina första mina första försiktiga joggingsteg
och jag är så glad att det går bra att jogga.
Men glädjen blir kortvarig...
redan dagen efter har jag så ont
i mitt knä att jag knappt kan gå...



Juni

Herr M och jag far till vårt paradis på jorden.
Här kan jag vara i nuet, njuta, andas och koppla av...

Vi firar nationaldagen och njuter av sommarens alla underbara blommor.





Vi får också uppleva den vårliga händelsen när korna
vallas längs landsvägen på till sommarbetet ute på ön i Jormsjön.



Vi firar midsommar med fina vännerna 
och längtar till semestern. 




Juli

Vi börjar semestern med att ta oss söderut till vackra Östergötland.
Sol och bad, trevligt umgänge med min bror och hans familj.




I mitten av månaden har vi kalasvecka och firar våra barn.
Vi får besök av mamma och Kurt. 
Vi åker till Böna fyr, beundrar utsikten 
men håller på att blåsa bort när vi fikar.



Jag får en kortisonspruta i knät 
och den gör att jag blir bättre i knät 
och livet känns lite lättare igen!



Augusti

Vi åker till stugan igen och livet är gott!
Vi lagar mat på muurikan, flera gånger...samma vecka...
mums!



Vi målar fönster och fixar lite annat smått och gott i och omkring stugan.


När vi kommer hem igen står höstanemomerna i full blom i rabatten. 
Så fantastiskt vackra!





September

Sommaren hänger sig kvar långt in i månaden.




Vi plockar lite kantareller och njuter av svampmackor.

Vi går på bio, två gånger samma helg...
när hände det senast...

Jag drar igång träningen, 
inspirerad av Olga Rönnbergs träningsböcker, 
det går bra och är kul.




Vi dricker olika goda drycker på altanen och bara är i nuet.



Oktober

Det blir några fina fotopromenader, hösten är fin och färgstark.




J & J förlovar sig när de är i London.
Glada och stolta föräldrar får en liten tår i ögat.




Armbågen mår mycket bättre så nu går det att sticka lite mer.




Mamma fyller år och vi åker till Östergötland igen 
och träffar hela släkten.



November

Vi tänder ljus och minns de som inte längre finns med oss.




Vi firar tjugoårig bröllposdag, 
vi åker till huvudstaden och har det gott.





December

Bakar årets pepparkakor tillsammans med hela familjen.
Spotify spelar julmusik och vi äter av degen i smyg 
och så dricker vi glögg och har trevliga samtal.

Vi firar jul en lugn och stillsam jul 
tillsammans med mamma och Kurt.




Jag tar semester och laddar batterierna. 
Herr M och jag börjar träna på gymet tillsammans.
Min kropp känns bättre och bättre, 
både armbågen och knät har hämtat sig.


Vi får tråkiga besked från en vän och många tankar i om livet snurrar i mitt huvud.



Det viktiga blir själva livet, kärleken och de vänner du har runt omkring dig...

Må så gott!

Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...