söndag 15 mars 2015

London...



Min dotter och jag har tillbringat några dagar i London. 
Så underbart trevligt att tillbringa tid tillsammans. 
Bara vi två och en hel stad att upptäcka med shopping och sevärdheter. 


The Rose Court Hotel
Vi bodde på ett litet trestjärnigt hotell nära Marble Arch och vi bodde nog i världens minsta hotellrum. Vi kan väl säga att vi inte har tillbringat särskilt mycket tid på rummet.
Det var nära till det stora shoppinggatan Oxford Street så vi hann med en hel del shopping.




Vi besökte Madam Tussauds vaxkabinett. 
Mycket fascinerande att se hur verklighetstrogna många av dockorna var.

Johanna och Audrey Hepburn



John Wayne och jag
Vi köpte biljetter på en hop-on, hop-off buss. 
Rundturen tog oss runt London och förbi de flesta sevärdheterna och 
självklart knäppte vi galet mycket bilder.

Union Jack
Trafalgar Square

London bridge

Johanna på London Bridge

London Eye

Ye Olde Cock Tavern

En av dagarna tog vi en promenad genom Hyde Park till Natural History Museum.
De visade bland annat en utställning om dinosaurier.

Stegosaurus

Vår i Hyde Park Corner

Vår sista dag i London handlade vi lite små saker på Primark 
för att sedan ta oss en sista tur runt sevärdheterna

Big Ben och Houses of Parlament

Buckingham Palace

Regent Street



Vi har haft en härlig vecka tillsammans och jag hoppas på fler mysiga resor med min dotter.

Kram på er!
Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...