söndag 15 juni 2014

Skönheter...

I år blommar allt i trädgården på en gång, tror jag bestämt.
Jag tog några bilder på dessa skönheter häromdagen.


Blå iris med så vackert mönster och den skiftar lite i lila...



En orange snygging som jag inte vet namnet på...



Någonstans har jag hört att detta kan vara en daglilja...

I dag har jag ägnat stor del av dagen till att rensa ogräs, ingen favoritsysselsättning men det blev riktigt fint. 
Nöjd med helgen laddar jag för en ny vecka på jobbet med lite soffhäng och fotbolls-vm. 

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blomsterprakt hos dig kära Louise! Det är sannerligen ljuva tider nu. Sommaren när den är som bäst. Jag är inte helt säker men jag tror att din orange blomma kan vara en kungslilja. Är iallafall helt säker på att det är en lilja. Så fin!

    Jag har kastat mig ut i ett nytt bloggäventyr och har du lust så finns jag numera på denna adress. :)

    Sköt om dig och njut av sköna sommardagar!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt att du är tillbaka med nya bloggäventyr!
      Jag har saknat dig!
      Ha det gott!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...