söndag 15 april 2012

Hemma igen...

Vi åkte till vår stuga i Jormvattnet på långfredagen
och vi har haft en härlig och avkopplande påsk.

Påskaftonen var det lite sisådär med vädret, det blåste lite kallt
och solen glimtade bara till ett fåtal gånger.
Vi var med i pimpeltävlingen på Jormsjön men det nappade dåligt.

Påskdagen tog vi en tur med skotern i det härliga solskenet!
Så underbart! Vi gjorde tappra försök att pimpla men det ville sig inte.



Jormsjön

Herr M och sonen på skotern

Vy från Jormsjön mot fiskecampen

 Lite after-skoter i snödrivan hemma vid stugan och solen den värmde gott! Snödjupet är ca 1,30 på bilden...häftigt!


Stugan i snödjupet

 Vi tog en tur till  Blåsjöbacken för att åka slalom på annandagen.
När vi kom upp ur den första liften visade det sig att "Långliften" var trasig.
Så där stod en skoter som vi skulle få tolka efter.
Jag är ingen van skidåkare och absolut ingen som gillar fart
så det blev en skräckfylld färd i drygt en kilometer upp till nästa fungerande lift.
Skoterföraren lovade att han skulle köra sakta men det måste ha varit med hans mått mätt!
Hela jag darrade och skakade när vi äntligen var uppe...puh!



Blåsjöbacken


På tisdagen for grabbarna på en tur med skotern och fick faktiskt fisk...två små ynka öringar!
Inget som var ätbart men det blir ju så mycket roligare att fiska när man får napp!
Jag provade längdskidorna, det var riktigt härligt att lugnt glida fram i skoterspåret ute på sjön.

Vi packade och stängde stugan för den här vintern och for söderut mot Åsarna och Klövsjö
för att hälsa på släkten på onsdagen.

Vi vaknade till en dag med strålande sol och blå himmel så Herr M, kusin E, hennes man
och F kastade sig utför branterna i Klövsjöbacken.
En riktigt fin skiddag!
Jag, jag satt i solen i "Solhörnan" och njöt av värmen och solen!
Det är nog så att jag gjort mitt i slalombackarna, det känns lugnare att glida runt i ett skidspår än att på darrande ben försöka ta sig nerför branta och hemska backar.
Ja...sola kan ju också gå för sig!

Nu är vi hemma igen och njuter av de sista, sköna semesterdagarna!

Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...