torsdag 14 maj 2015

Att njuta av det vackra...

Det är vackert i trädgården just nu. 
Mina få tulpaner har fått stå kvar i år, rådjuren har bytt smak och ätit upp nästan alla pärlhyacinter.


Humlen som jag fick av min granne tvärsöver gatan för ett par år sedan har tagit sig bra.
Man kan nästan se hur den växer för varje dag nu. Igår satte jag fast en liten markering på klätterspaljen. Det ska bli intressant hur mycket den egentligen växer på ett dygn. 



Jag njuter verkligen av mina trädgårdsvivor som korsbefruktat sig med de vilda gullvivorna som jag för många år sedan hämtade i en kohage i Sollentunatrakten. De betyder vår för mig!


Ännu en favorit i trädgården är min norska brudspirea. 
Den har funnits i vår trädgård sedan 1990-talet,den är mycket tålig och klarar att bli beskärd kraftigt och sedan komma igen och blomma så vackert.
Så fina skira blommor som elegant hänger ner med sina långa grenar!




På min fototur i trädgården hittade jag ännu ett vårtecken...en nyckelpiga i den stora lönnen!


Ha en fin helg!
Ut och njut av allt det nya och skira i naturen!

Louise ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...