söndag 14 oktober 2012

Höstfin ljung

I lördags var det dags för mig att se F
in action i hans nya innebandylag på Träffen.
Vad mitt otränade innebandyöga kan se så verkar
min son ha hittat helt rätt i sitt nya lag.
Känns så gott i mammahjärtat!

På eftermiddagen tog vi äntligen tag i lite trädgårdsbestyr...
Sådant som inte blivit av tidigare i höst på grund av
väder blandat med lite lathet.
Nu är alla sommarblommor slängda på komposten, utemöblerna står i förrådet
och en del av alla lönnlöv har smulats sönder av gräsklipparen.

Inspirerad att göra lite höstfint köpte jag ljung för att ha på trappen...



Jag hängde den bredvid ytterdörren,
det blev riktigt fint och var enkelt att göra.
 Känns riktigt skönt att vara klar ute nu.
Ja...det förstås det kommer ju att trilla ner några lönnlöv till som ska krattas...
men det hör ju hösten till.

Ha en fin vecka!

  Louise
   


 

1 kommentar:

  1. Triangel av hönsnät, mossa och ljungen utan kruka...det är allt!
    Busenkelt och kul!
    Jag hängde upp den med ståltråd runt husnumret på väggen, en krok eller spik går lika bra skulle jag tro.
    Vi ses snart i ett personalrum nära oss!
    Kram <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...