söndag 23 oktober 2011

Hösten skimrar och lyser

En solig och härlig söndag har det varit idag.

Jag har höststädat lite i trädgården.
Trädgårdsmöblerna är ihopplockade.
Komposten har fått påfyllning av de sista krukornas innehåll.

Vi har några stora och fina lönnar i vårt grannskap och jag kan berätta att
de har väldigt många löv, stora löv.
Jag och mina grannar gjorde en insats med krattorna...deras insats aningen större än min...
de har fem stora lönnar på sin gård...vi har bara en...!
Mycket löv blir det att ta hand om men det uppväger
den härliga färgprakt som träden har under hösten.

F hade innebandymatch och J följde med mig och tittade.
Matchen slutade 4-4 och det kändes nog som en seger för grabbarna, 
motståndarna brukar vinna med rejäla siffror.

Rudsjön

Det är så vackert ute.
Träden skimrar och lyser som guld i det fina vädret.
Njut!

Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...