söndag 13 januari 2019

Tillbakablick 2018...



Januari


Vi firar in det nya året med vännerna, 
en tradition som vi hållit vid liv många år nu.
Från de första åren med vuxenfest 
då ingen av oss hade barn via åren med en hel hög
med ungar och nu åter till vuxenfester.




Tulpanerna har som vanligt en självklar plats i vårt hem i januari.



Februari

Vi firar min brorson som fyller 18.
Hela familjen sluter upp och vi drar till Ljungsbro, Östergötland.



Vi besöker självklart den stora godisfabriken när vi har 
chansen. Så mycket gott att välja på, jag fastnar för Tupla...
som jag tvingas gömma undan för att jag inte ska äta upp alla på en gång. 



Mars

Jag fotograferar en del i det vackra vintervädret.




Vi äter våfflor och vi anar att våren är på gång.



Solen skiner men det blir en period med kyla  därute.





April

Min bror och hans fru kommer till oss och vi firar påsk tillsammans
Vi åker till havet och promenerar, eller snarare halkar längst, ut på Billudden.
Vi njuter av solen och fikar i snålbåsten.






Vi äter lammstek till middag och avslutar med vit kladdkaka med blåbär och grädde 
till efterrättsom döps till "Ishalka" eter dagens hala äventyr.



Maj

Våren är är och vi njuter av årets första rabarberpaj 
och underbara körsbärslommor



J, M och jag har tjejhelg i Ljungsbro. 
Vi promenerar längs kanalen, går på restaurang, dricker sangria och stora glas rosé. 
Så underart att ha dessa kvinnor i mitt liv.




Firar mors dag, liljekonvaljerna blommar för fullt, 
solen skiner och vi badar i poolen




Juni

Min klematis Miss Bateman blommar så vackert.



Vi besöker fallens dag i Älvkarleby. 
Så mäktigt när vattnet släpps på i den stora ådran. 
Vi äter langos och strosar runt och tittar på folk




Midsommar firar vi som vanligt med fina vänner i Söderhamn.
Solen skiner, flaggan vajar och jordgubbstårtan smakar ljuvligt




Juli

Semestern invigs med plock och bubbel på altanen, 
så njutbart i värmen.




Vi åker till Stockholm med min bror och hans fru 
och så roligt och mysigt tillsammans.



Hemma igen och vi åker till stranden solar och badar.
Det är den varmaste sommaren på evigheter. 




Barnen fyller år och det firas enligt 
traditionen med en god plankstek...
och jordgubbstårta.



I slutet av månaden gifter sig J & J med varandra.
Ett så vackert och fantastiskt par som bjöd på en underbar middag och fest!



Efter bröllopet stannar vi till i Söderamn hos vännerna, på vår väg till Jämtland.
Vi tar en båttur, har båtpicknick och badar i havet.



Vi har en underbar tid i stugan.
Vi sköter om huset, klipper gräs och andas ut efter bröllopet.




Vi åker till Häggnäset,
 tittar på deras underbara keramik och fikar.



Vi tar oss också en tur till Trappstegsforsen.




Båten kommer i sjön och vi har en underbar kväll på sjön.
Solen...
Vindstilla...
Himlen...
Det är så vackert så att det gör ont...



Jag pausar semestern och jobbar en vecka 
och sedan drar jag till Gotland med herr M.
Jag blir helt förälskad i denna ö, det karga, 
steniga landskapet, tystnaden, ja allt är så vackert.





Visby, ringmuren, gatorna, restaurangerna, havet, kärleken, livet...
Så härligt!








September

Jag får möjligheten att besöka vårt sommarhus 
som jag tillbringade mina första tio år i.
Det känns konstigt för allt känns så litet...
kanske inte så konstigt det är ju 45 år sedan jag var där sist.

Vi firar ytterligare en 18-åring med ett trevligt släktkalas.



Vi åker till Billudden, ett favoritställe, och plockar havtorn.
Kameran är med och vädret är strålande vackert.



Oktober

Det är frost tidigt i månaden...


och jag plockar en bukett sommarblommor...



Hösten är vacker, fylld av färg och solsken.





November

Vår bröllopsdag firar vi på hotell och går på Magnus Uggla.



En bra föreställning, läktaren gungar när stampar takten,
vilket drag!



Vi flanerar i ett kallt Stockholm och upptäcker det vackra Söder.



December

Vi firar min födelsedag och det kommer lite snö.





Jag tar fram farmors broderade julgransmatta och blir nostalgisk.
Julen firar vi i Skutskär med den nya delen av familjen, 
så trevligt och mysigt



Nyårsmiddagen avnjuter vi Utvik med våra vänner.
En fantastisk trerättersmiddag, där alla bidrar med varsin rätt





2018 är året som jag kommer att minnas som 
ett år fyllt med mycket glädje och kärlek

Louise 
❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...