söndag 17 december 2017

Adventstid...



När första ljuset brinner står julens dörr på glänt 
och alla människor glädjas att fira få advent. 

När andra ljuset brinner är snart Lucia här. 
Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär. 

När tredje ljuset brinner, vi juleklappar syr 
och vi bakar kakor och har ett fasligt styr.


Igår bakade hela familjen pepparkakor, en härlig tradition 
medan vi sjöng med i julsångerna på Spotifylistan. 
Vi mös med glögg och lussekatter och senare på kvällen 
stannade J&J kvar och åt middag med oss. 

Idag var det tänkt att vi skulle ses igen och 
fira min födelsedag men det fick vi ställa in. 
Jag har dragits med en urinvägsinfektion i veckan 
som jag trodde var över. 
Men idag blev jag akut dålig med hög feber 
som slutade med ett besök hos läkaren och antibiotika. 

Just nu får julbestyren stå på vänt...
viktigare att jag vilar så jag blir bra. 

Ha det gott! 
Louise ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...