onsdag 20 juli 2016

Söndagsutflykt...

till Bönans fyrplats.
En mycket vacker plats med utsikt mot havet.
Jag har varit här många gånger och tagit fina bilder
Första gången som jag var uppe i fyrtornet var i mitten på 80-talet 
och jag hade precis flyttat hemifrån och träffat herr M.
Andra gången jag var upp var idag, ungefär 30 år senare, tänk vad tiden går...




Vi hade sällskap av våra gäster från Östergötland idag.
Det var en jobbig trappa upp och lite vanskligt att gå nerför, 
en del av oss gick baklänges nedför trappan som säkerhetsåtgärd.











Vi hade med oss fikakorgen och njöt en stund i solen 
och blåsten innan vi for hem för att fira fina J´s födelsedag.






Må så gott!

                             Louise
                                 ©               

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk vad åren tuffar på. Bara så där utan att vi riktigt hänger med. Men det är ju det som är livet och vad roligt att få återse en plats man tycker om. Och även om det var en besvärlig väg både upp och ner så kan jag tänka mig att utsikten var värd det. :)

    Ha det fortsatt gott i sommarsolen och ta hand om dig vännen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta!
    Havet har alltid haft en plats i mitt hjärta och det är en storslagen utsikt uppifrån tornet!
    Kram Louise

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...