onsdag 18 maj 2016

Kvällsrunda med sällskap...


Katten gjorde mig sällskap på min kvällsrunda i trädgården.
Han är en äldre herre på sexton år och han gillar när han får sällskap ute.



Efter den underbara värmen har vi haft det kallt och regnigt,
trots kylan har det satt fart ordentligt i rabatterna.



Gullkragen står stolt och gul rabatten.



Liljekonvaljerna som jag fått från mina 
föräldrars trädgård är redan på gång.



Grannens plommonträd sträcker sig över 
staket med några grenar ...underbar liten skönhet...



Gullvivorna som jag grävde upp i kohagen 
hos svärföräldrarna trivs bra i vår gräsmatta.



Snart kommer äppelblommorna...



 ...och till sist en skir och vacker gren från de första växterna, 
Norsk brudspirea, som jag och herr M köpte till trädgården 
när vi flyttade till vårt hus för tjugosju år sedan.

Ha en fin vecka och ta hand om dig!

                             Louise   
   ©    



2 kommentarer:

  1. Hej! Så kul med en för mig ny blogg! Och så fina bilder och trevligt du verkar ha det! Ni har också en äldre katt, dom är så trogna som små liven. Vi har en ju en 18-årig Pippi och hon är väldigt alert men sen jul har hon börjat höra dåligt, men syn och luktsinne är på topp så det går bra i alla fall.
    Liljekonvaljer är så fina, snart börjar dom slå ut här också, fast vi borde väl vara tidigare här i Bohuslän än uppe hos dig?!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar min blogg!
      Jag tror liljekonvaljerna växer på en extrem bra plats, mot en svart vägg. De vildväxande har inte alls kommit så långt här ännu.
      Ha en fin vecka!
      Kram
      Louise

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...