torsdag 12 juli 2012

Altanmys och trädgårdsfix

Jag började tidgt idag och det innebar också 
att jag gick hem tidigt.
När jag var på väg hem tittade solen fram
så jag skyndade mig hem.

Det blev en stunds avkoppling med en bok
och yoghurt med jordgubbar i den varma solen på altanen.
Den är så efterlängtad, solen!



Jag har hunnit kratta lite gräsklipp på gräsmattan och tagit
hand om dessa eländiga mördarsniglar som tycks
tycka att de vill bo i min trädgård...usch!



Jag har inte hunnit med så mycket i trädgården
så det blir till att göra något av det lilla...
Lite vattenblänk med prästkragar och björnbärsblommor
i en kruka som jag gjutit i betong.


Jag köpte en sån fin liten skål i Turkiet.
Jag älskar färgen, så underbart turkosblå...
nästan som havet...
Visst är den vacker!


Louise



1 kommentar:

  1. Skålen är verkligen underbart vacker i sin turkosblå färg. Jag har läst boken om Zlatan och blev positivt överraskad.
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...