tisdag 9 augusti 2011

Trädgårdsutflykt

I början av sommaren pratade jag och M om att besöka Wij trädgårdar i Ockelbo.
 Så kom vi till semesterns slut och vi hade helt missat att vi tänkt åka dit.
 I söndags kom vi ialla fall iväg.
Solen sken när vi åkte hemifrån...men det visade sig vara både kyligare och molnigare i Ockelbo. Vi hann precis runt den fina trädgården innan regnet kom.

Köksträdgården var helt enorm, mina egna odlingar är verkligen futtiga i jämförelse. Salladshuvuden,rödkål och squash var så otroligt stora.

Studenternas trädgårdar hade musik som tema allt från Lady Gaga till kärleksballader. Här kan man verkligen hitta inspiration.

Rosenträdgården kom inte alls till sin rätt. Vi kom lite försent på säsongen, de flesta rosorna var överblommade. Jag kan tänka mig alla härliga doftande rosor när allt blommar,mmmm!



Studenternas trädgårdar


Skogens trädgård


 
Köksträdgården



Det var en skön söndagsutflykt tillsammans med M och J som förlänge sommarkänslan mitt i allt spöregn som avslutade dagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...