tisdag 26 juli 2011

Underbart men redan över....

Nu är jag tillbaka på jobbet igen efter semestern.
Varför känns den alltid alldeles för kort?
Fast jag måste ju säga att årets semester har varit innehållsrik och vi har hunnit med många trevliga saker.

Första veckan hade vi kanonväder, soligt och varmt och det passade vi på att utnyttja.
Vi var mest på altanen och bättrade på solbrännan samt varvade ner och tog det lungt.
 En välbehövlig vila!

Andra veckan hälsade vi min bror med familj och hade några trevliga dagar
med bad, minigolf,restaurang besök och grillkväll.
Vi susade norrut och firade svärmors födelsedag i ett strålande sommarväder,
det bjöds på hembakat och smarrig jordgubbstårta.

Vi var hemma en dag för tvätt och ompackning av våra väskor innan tre fjärdedelar av familjen drog vidare till Jämtland.
J sommarjobbar och vill hellre vara hemma och träffa sin kompisar än att slåss med mygg, knott och broms. Och det är förstår jag mycket väl. Fast det kändes lite konstigt att vi inte var allihopa men det är ju så det kommer att bli ju äldre barnen blir.

Vecka tre inleddes med en stor av M`s mosters allt bohag.
Hon och hennes man vill komma lite närmare sina nära och kära så när
allt var bubbat,buret och lyft och armarna kändes hur långa som helst hade
vi fyllt ett lastbilsflak och ett långtradarsläp.
Oj, vad mycket prylar!

Dagen efter var vi ganska slaka och i ordnade lite i stugan. Vi piffade till med lite nya gardiner och nya fönsterlampor, det blev riktigt bra.
Utrustade med fiskeprylar, falukorv och myggmedel tog vi oss iväg och fiskade några gånger.
Och till allas glädje fick F fisk!
Två fina öringar...som smakade så gott med potatis, gräslökssås och mjukbröd.

Sista semesterveckan firade vi barnens födelsedagar och så avslutade
 jag, M och F vår ledighet med en kryssning till Helsingfors.
Vädret var strålande (vilket jag gillade eftersom engungande båt inte riktigt är i min smak)
och vi kopplade verkligen av med god mat, dryck och lite inköp i taxfreen.

Tack till M, min älskade man och tack våra underbara barn för en härlig semester!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...