fredag 4 mars 2016

Gott för själen...

Det är fredagskväll och det har gått två veckor 
sedan jag tog några dagars paus från jobbet.
En underbart trevlig fest förra helgen gjorde gott för själen, 
det var ett tag sedan jag hade så trevligt med goda vänner. 
Bröllopsfest i kombination med femtioårsfest och melodifestival, 
så fantastiskt roligt! 

Denna vecka har varit så lugn och skön på jobbet. 
Det har varit sportlov och en vecka med lagom mycket aktivitet 
och en del återhämtning för både barn och personal. 
Nästa vecka kör vardagen på jobbet igång igen 
och då gäller det verkligen att  jag tänker mig för. 
Ta det lugn och tänka efter vad jag säger ja till, leda, delegera, 
och begränsa min hjälpsamhet för att klara mig från stressymtom...
det blir en utmaning!

Jag har försökt att vara snäll mot mig själv 
och försökt ha lagom mycket krav. 
Har inte lusten att åka till gymet funnits har jag tagit en promenad istället. 
Vilat i soffan när det har känts viktigt, plockat fram målarboken 
och njutit av lugnet det ger...svårt när det ofta sitter en liten Luther på min axel...

Ibland är det underligt vad som kan framkalla stress, 
bara en sådan lite sak som att inte få till en matsedel för veckan. 
Den här veckan blev det äntligen en matsedel gjord här i huset 
och det var en glädje att stå vid spisen och laga mat. 

Jag känner stor tacksamhet för min fina familj, 
speciellt min älskade man som finns som stöd 
för mig när det som bäst behövs!  

                                   


Ha en skön helg och ta hand om er! 
Louise ❤️

1 kommentar:

  1. Vad klok du är Louise som drar i handbromsen när det behövs och verkligen lyssnar till din kropp. Det är så viktigt att lyssna på kroppen och de signaler som den till slut skriker ut för att få oss att ta en paus, stanna upp och tänka till. Jag hoppas att du mår bättre och att du sänker kraven på dig själv. Att du inser att du är bra som du är och att du inte behöver vara någon superwoman. Det är ingen som är det. Och det är bra nog.

    Ta hand om dig vännen och njut av vårsolen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...