söndag 24 mars 2019

Nordiska trädgårdar...

Igår besökte jag och en kompis Stockholms mässan, Nordiska trädgårdar.
Det var första gången jag var där...så roligt och inspirerande att vandra runt på mässan:
Att drömma, längta och köpa lite smått och gott.


























Jag tänker satsa på mina pallkragar i år och att ställa pallkragarna på detta vis är bra om det är trångt i trädgården.



























Min komposthörna är helt omöjlig, jag har kompostgaller satta i fyrkant men det förmultnar dåligt.
Men den här idéen är ju strålande, markduk som håller avfallet och fukten på plats.
Det ska jag fixa nu i vår, tänk så mycket fin jord jag kommer att få tillgång till när jag får ordning på detta.





























Visningsuteplatserna/balkongerna var inspirerande...lite smått och gott att längta och drömma om.
Kanske de hängande vaserna kan bli verklighet i sommar...





























Tulpaner i en skottkärra...så enkelt och vackert...



























Det här gillade jag! Min hörna i trädgården är långt ifrån så här fin, men det finns potential...
Ett projekt för sommaren...






















Det blev en hel del fröpåsar som fick följa med hem...undra om jag har plats för allt...
Måste nog skaffa fler pallkragar nu.




























Sticklingarn av pelargoner kunnde jag inte bara gå förbi...
Idag har de fått nya krukor och jord...




























Sprang också på en utställare som sålde sticklingar av fuchsia...
Läckra blommor som jag inte haft på flera år, ska bli spännande att se om de kommer tivas på altanen i sommar.

Så nöjd med dagen och jag tror nog det kommer bli fler mässor!

/Louise ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...